همشهری آنلاین: سفیر جدید پاکستان در تهران گفت: زبان فارسی در کشور پاکستان زنده است اما کلمات بلوچی، هند، اردو، انگلیسی و غیره نیز در آن ترکیب شده است.

به گزارش خبرگزاري ایرنا، رفعت مسعود روز سه شنبه در همایش روابط فرهنگی و ادبی ایران و کشمیر در دانشکده زبان و ادبیات اردو دانشگاه تهران اظهار داشت: هر چند که زبان اردو در کشور پاکستان ریشه دارد اما زبان رسمی این کشور انگلیسی است.

سفیر جدید پاکستان در تهران افزود: معتقدم فرهیختگان زبان و ادبیات دو کشور ایران و پاکستان به منزله سفیرانی هستند که می توانند با اشعارشان دو ملت را بیشتر به هم نزدیک کننند. زبان اردو و فارسی شباهت های زیادی دارد و جالب این است که تمامی شعر سرود ملی پاکستان فارسی بوده و فقط یک لفظ اردو دارد.

مسعود در ادامه در خصوص کشمیر نیز اظهار داشت: به رهبر انقلاب اسلامی ایران درود می فرستم چرا که همیشه به یاد کشمیر بوده اند و امیدوارم عمر طولانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کشمیر در دل هر ایرانی است، گفت: شعرای ایرانی وقتی به کشمیر رفته اند؛ درد و عشق آنان را به خوبی به تصویر کشیده اند. درد کشمیر در واقع درد مسلمانان است و اگر مردمانش را از نزدیک بنگیرد نگرانی هایشان را درک خواهید کرد.
وی ادامه داد: متاسفانه مردم کشمیر زندگی سختی دارند و مظلوم هستند و این در حالی است که پشتوانه غنی تاریخی و فرهنگی 
مسعود یادآور شد: معتقدم بایستی مشکلات سیاسی منطقه حل و فصل شود و مردمان هند، پاکستان و ایران به این منطقه بسیار زیبا به راحتی سفر کنند.

کد خبر 420003

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha